
Seniorforsker
Joschua Thomas Simon-Liedtke
- Avdeling Anvendt IKT-forskning
- Telefonnummer +47 22 85 25 53
- E-post joschua@nr.no
Prosjekter

- Digital inkludering
- Universell utforming (UU)
Universell utforming av XR-teknologi i grunnskoler

- Digital inkludering
- Universell utforming (UU)
Tilgjengelige kontraster

- Digital inkludering
- Universell utforming (UU)
Framtidens skole: Inkluderende bruk av eXtended Reality

- Digital inkludering
- Universell utforming (UU)
IT-støtte for synshemmede eldre

- Digital inkludering
- Universell utforming (UU)
- Læringsteknologi, e-læring og lettlest informasjon
Forum for universell utforming av XR-teknologi

- Digital inkludering
Tilgjengelige informasjonskapsler

- Digital inkludering
- Universell utforming (UU)
En ressursbank for simulering av funksjonsnedsettelser

- Digital inkludering
Sjekkliste for universelt utformede cookie-bannere

- Digital inkludering
Dataspill uten barrierer (Curb Cut)
Publikasjoner
- 26 publikasjoner funnet
- Utgiver
Experiencing Digital Travel vs. Substituting Physical Travel with Digital Travel-on Intention to Use Digital Travel Applications in the Future Lecture Notes in Computer Science (LNCS), vol. 15741, pp. 60 74 , (ISSN 0302-9743 1611-3349 ), doi: https://doi.org/10.1007/978-3-031-97775-6_4 , 2025. Vitenskapelig artikkel
Exploring the Technical and Cognitive Accessibility of Cookie Consent Banners for People with Varying Abilities doi: https://doi.org/10.1007/978-3-031-93848-1_11 , 2025. Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Exploring Stakeholder Perspectives on Measuring the Impact and Costs of Universal Design of Workplace ICT and the Consequences of Neglecting It doi: https://doi.org/10.1007/978-3-031-93848-1_10 , 2025. Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Till Halbach; Joschua Thomas Simon-Liedtke; Rudolph Brynn; Terje André Olsen; Marius Moe; The Universal Design of ICT Maturity Model (UDMM) doi: https://doi.org/10.1007/978-3-031-93848-1_6 , 2025. Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Tilgjengelige informasjonskapsler (ISSN 9788253905778 ), , 2025. Rapport
Towards a Model for Assessing the Maturity of Organizations’ Work on Universally Designed Digital Solutions 2024. Vitenskapelig foredrag
Towards a Model for Assessing the Maturity of Organizations’ Work on Universally Designed Digital Solutions pp. 404 411 , doi: https://doi.org/10.3233/SHTI241034 , 2024. Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Empowering the Visually Impaired: Advancing Digital Skills in Mobile ICT as Motivator and Enabler pp. 444 451 , doi: https://doi.org/10.3233/SHTI241039 , 2024. Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Mastering Gesture-Based Screen Readers on Mobile Devices - Exploring Teaching and Practice Strategies pp. 436 443 , doi: https://doi.org/10.3233/SHTI241038 , 2024. Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Se meg - hør meg (ISSN 9788253905747 ), , 2024. Rapport
Universally Designed Augmented Reality (AR) for the School of the Future pp. 4 11 , , 2023. Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
The Multi-Color Contrast Checker (M3C) pp. 38 43 , , 2023. Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Tilrettelegging av kundereisen for alle i reiselivet: Forprosjektrapport (ISSN 9788253905716 ), , 2023. Rapport
Motvirkning av ensomhet gjennom inkludering i informasjonssamfunnet: iStøtet sluttrapport (ISSN 9788253905716 ), , 2023. Rapport
The Simulated User Impairment Testing (SUIT) Protocol and Toolbox for Digital Artifacts doi: https://doi.org/10.1007/978-3-031-05028-2_7 , 2022. Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
The Need for Universal Design of eXtended Reality (XR) Technology in Primary and Secondary Education. pp. 121 141 , doi: https://doi.org/10.1007/978-3-031-06015-1_9 , 2022. Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Towards eXtended Universal Design Studies in Health Technology and Informatics, vol. 297, pp. 391 399 , (ISSN 0926-9630 1879-8365 ), doi: https://doi.org/10.3233/SHTI220865 , 2022. Vitenskapelig artikkel
The Future of eXtended Reality in Primary and Secondary Education Studies in Health Technology and Informatics, vol. 297, pp. 549 556 , (ISSN 0926-9630 1879-8365 ), doi: https://doi.org/10.3233/SHTI220886 , 2022. Vitenskapelig artikkel
Remote Evaluation in Universal Design Using Video Conferencing Systems During the COVID-19 Pandemic doi: https://doi.org/10.1007/978-3-030-78092-0_8 , 2021. Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Categories of User Impairment , 2021. Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Aspects of Digitalisation 2020. Rapport